VABRUARI

Kategori:

Jag har under de senaste ca 4 veckorna vab:at mig själv så intensivt, tröstande och läkande att jag borde förtjäna en fet jävla guldmedalj. Först var det influensa. "Inte så konstigt, Uppsala hade i februari sina högsta siffror någonsin för antalet insjuknade. Jag tar mig igenom detta". Så efter dryga veckan var jag på benen och därmed på skolan igen. Hungrig på livet och lärdom och lyxen att ha sina kursare så nära så nära. Samma dag är det examination i katetersättning. Och jag tror att det var ungefär samtidigt som jag på aningens nervösa händer förde in slangen i  plastpenisen som mina bihålor bestämde sig för att med dunder och brak slå igen. Stänga varenda liten por till öppning. Ge ifrån sig ett kväljningsframkallande illaluktande snor och en smärta jag inte önskar någon. I ett skick som jag hoppas gjorde att inte ens mina päron hade känt igen mig tillbringade jag en hel kväll på närakuten, fick en stark jävla antibiotikakur samt köpte på mig probimage-tabletter i förebyggande syfte då jag visste att tarmfloran sakta men säkert skulle förintas. Men inte hjälpte det!!!!! En vecka som frisk (DOCK med halsont ska tilläggas) hinner passera innan jag (antagligen från någon ohygienisk barnfamilj på Friends arena under mello-repet i fredags) smittas av allas våran GASTROENTERIT - aka magsjuka. 
Applåder till min kropp, du har ännu en gång överträffat mig.



KOMMENTARER:

  • elli säger:
    2016-03-14 | 22:13:48
    Bloggadress: http://hejkalen.blogg.se

    Åh lillelille stackare!!!! Sänder massa tillfrisknad till dig!! PUSS PUSS

  • Sanna säger:
    2016-03-21 | 10:59:40

    Åh huvva 😷 men nu kanske du gjort bort all sjukdom, så då äru frisk i maj, när det är som viktigast! ;)

  • Pappi säger:
    2016-03-24 | 14:53:03

    Det som inte XXXXX härdar. Du klarar allt : )

Kommentera inlägget här: